Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Event Inflacyjny

#1
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z problemu pieniędzy na serwerze. Żeby to rozwiązać raz a dobrze uważam, że trzeba podjąć wreszcie radykalne kroki.

Żeby ograniczyć bogacenie się graczy proponuje wprowadzić 10% podatek na targu i u kupca (będzie on tymczasowy i w miarę zmniejszany, kiedy sytuacja na rynku będzie wracała do normy)
Dobrze by było, żeby gracze poniżej 80 były zwolnione z płacenia podatku.



A co zrobić z ciągle zwiększająca się ilością itemów, które tracą wartość ?


Proponuję stworzyć nowego npc Charona, który będzie przy wejściu do Hadesu. Będzie można mu oddawać przedmioty, każdy przedmiot będzie miał określone value. Np za niebiański kamień dostaniemy 5 obli.
Monetami nie będzie można handlować. Ich ilość resetuje się z każdym miesiącem. Będą przypisane do konta.


Będą 2 rankingi globalne:


1 Indywidualna ilość monet


-Gracz, który aktualnie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu, może wybrać sobie 1 bonus z puli (o bonusach będzie później)


2 Wspólna gildyjny średnia ilość monet oddana łącznie przez wszystkich graczy w gildii. 

(Dlaczego średnia, a nie łączna ilość monet? Po pierwsze dlatego, żeby mniejsze gildie miały lekką przewagę, po drugie średnia będzie wymagała stałej aktywności członków gildii i współpracy graczy)

-Lider gildii, która zajmuje 1 miejsce, może wybrać wspólny gildyjny bonus.



Watek techniczny:
Fajne by było, żeby ranking był dynamiczny
Mam na myśli to żeby gracze mogli w czasie realnym
rywalizować z ilością oddanych monet i tylko aktualny lider rankingu miał bonus. 

W chwili kiedy inny gracz odda kolejne przedmioty i stanie się nowym liderem od razu dostanie bonus a poprzedni gracz spadając z pierwszego miejsca traci bonus.
Nie wiem, czy jest możliwość napisać taki dynamiczny skrypt, jeśli nie to niech ten bonus będzie się resetować co dzień (czas resetu jest do ustalenia) i po północy nowy lider wybiera sobie swój bonus a stary go traci.



Bonusy:
Bonusy muszą być duże w celu zmotywowania silnych konta do rywalizacji Domyślam się, że może to być kontrowersyjne, ale takie „przepalenie ” przedmiotów, których jest za dużo naprawi rynek na 100%


Bonusy dla gracza :
• Silny na ludzi (10-20%)
• Wybrane efekty artefaktów nie wszystkich, ale np.(magnes, wielki miecz)
• Wybrana odporność na jeden z efektów pvp(spowolnienie zamrożenie itp.)
• Zwiększona obrona (10%)
Bonusy dla gildii:
• Zwiększone doświadczenie 25%
• Silny na potwory 20%
• Zwiększona obrona 5%
• Zwiększone szanse % na przedmioty do zielarki

Bonusy są duże, ale przypominam będą czasowe i nie dla wszystkich tylko dla pierwszych miejsc w rankingu. Będą dużo kosztować, bo gracze sami będą wyznaczać sobie granice i ścigać się o to, by mieć taką przewagę.

Podejrzewam, że o bonus dla gracza będą ścigać się konta z samej topki i będzie ciężko zwykłym "niedzielnym" graczom ścigać się o topke. Mam nadzieję, Ci  będą mieli przewagę w bonusach gildyjnych gdzie będzie się liczyć bardziej praca zespołowa niż bogactwo jednego konta.

Meta cen przedmiotów:
Przedmioty, które będzie można wymieniać na monety będą miały zmieniane ceny w zależności od sytuacji na rynku oraz będą to różne przedmioty w zależności od tego czego aktualne jest za dużo


1 propozycja(przedmioty stale):

Nk 4 oble
H+ 20 obli 
Losowa Biola 20
Magiczna 100obli
Podręcznik kowala 160
Metal kowala 40
Zaczarowanie 15
Kowalskie oczyszczenie 10
( można jeszcze pomyśleć jakie inne przedmioty można dodać np. trofki kości ... trzeba to tylko ustalić. 

Przedmioty mogą się rotować i zmieniać swoje ceny wymiany u Charona wszystko po to, by pozbywać się nadmiaru przedmiotów w zamian za bonusy)

2 propozycja (przykład)
Ten system może też pomoc pozbyć się innych zbędnych przedmiotów.
Obecny problemu zza dużą ilością złotych diamentowych i miedzianych elementów

Niech będzie taki jeden tydzień gdzie Charon zbierać będzie tylko elementy
Diamentowe po 5 obli
Złote po 3 oble
Miedziane po 2
I w ciągu tygodnia gracze sami pozbędą się zbyt dużej ilości elementów co poprawi ich cenę rynkową.

Mam nadzieję, że pomysł jako tako się podoba.
Zachęcam do dyskusji.
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • FIR3boy
Odpowiedz

#2
problem w tym ze low lvle nie maja jak zarabiac kaski bo rybak to gó**o a nawet jak beda caly dzien na serwie i skopia 120-150 rud to maja z tego z 50kk wiec beczunia2115 nowa eda jest potrzebna!
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • n0rbiX
Odpowiedz

#3
Jestem na nie, według mnie wystarczy zwiększyć koszta craftingu przedmiotów (więcej itemów ale $ te same), zredukować drop kwiatów dzikusa/pot biola/trofek/krwi ze skrzyń, dzięki temu będzie trochę większy popyt przy zmniejszonej podaży co spowoduje wzrost wartości przedmiotów.
Oczywiście nie mam na myśli zmian takich że koszta wytworzenia wzrosną dwokrotnie ale np:
Kamień NK:
1 kryształ
20 lege ==> 64
1 jabłko słońca
15 krwi ==> 20
5 piachów ==> 8

Kryształ bao:
1 kamień nk
10s gliny ==> 20s
30 piachów ==> 32
8 zupek ==> 16
15 trofek ==> 18

I podobnie z resztą przedmiotów.

A i co do gliny proponuje dodać przedmiot (crafting) stack gliny aby używać ja w craftingu zamiast zwykłej i nie latać z połową eq gliny...
Odpowiedz

#4
"Wybrane efekty artefaktów nie wszystkich, ale np.(magnes, wielki miecz)"

Po to są to artefakty by takiego efektu nie było xD. Nie da się już naprawić gospodarki chyba że nową edycją czego nie będzie bo serwer straci najprawdopodobniej starych graczy. Co do tego
"Podejrzewam, że o bonus dla gracza będą ścigać się konta z samej topki i będzie ciężko zwykłym "niedzielnym" graczom ścigać się o topke. Mam nadzieję, Ci będą mieli przewagę w bonusach gildyjnych gdzie będzie się liczyć bardziej praca zespołowa niż bogactwo jednego konta."

To tak czy siak taki pregus ma tylko swoje konta tak naprawde w gildii i moglby sobie wywalić wszystkich i nabić topke gildii na innych kontach, albo my, w naszej gildii mamy tylko nasze konta więc moglibyśmy tak zrobić, wtedy w gildiach by nikt nie siedział bądź dojście do gildii wymagało by daną liczbe tej waluty co jest bez sensu.

Oczywiście na nie
skalniak
[Obrazek: unknown.png] 
Odpowiedz

#5
(2022-07-25, 00:27)milosz111111 napisał(a): "Wybrane efekty artefaktów nie wszystkich, ale np.(magnes, wielki miecz)"

Po to są to artefakty by takiego efektu nie było xD. Nie da się już naprawić gospodarki chyba że nową edycją czego nie będzie bo serwer straci najprawdopodobniej starych graczy. Co do tego
"Podejrzewam, że o bonus dla gracza będą ścigać się konta z samej topki i będzie ciężko zwykłym "niedzielnym" graczom ścigać się o topke. Mam nadzieję, Ci  będą mieli przewagę w bonusach gildyjnych gdzie będzie się liczyć bardziej praca zespołowa niż bogactwo jednego konta."

To tak czy siak taki pregus ma tylko swoje konta tak naprawde w gildii i moglby sobie wywalić wszystkich i nabić topke gildii na innych kontach, albo my, w naszej gildii mamy tylko nasze konta więc moglibyśmy tak zrobić, wtedy w gildiach by nikt nie siedział bądź dojście do gildii wymagało by daną liczbe tej waluty co jest bez sensu.

Oczywiście na nie
[quote pid='22864' dateline='1658705227']
Wprowadzenie jednego dodatkowego bonusu o mocy  artefaktu, który był by rotacyjny nie wpłynęło by negatywnie na rozgrywkę, a tylko ją urozmaiciło.

Większość artefaktów jest jeszcze z czasów początku serwera.
Po tylu latach można byłoby coś zmienić. Wiem, że z sentymentu jest to ciężkie, ale nowi gracze też muszą mieć jakąś zachętę, by wiedzieć, że jak będą grać to są w stanie coś zdobyć


To, że pregus czy inny gracz będzie miał zawsze topke to nie prawda. Minie miesiąc i liczba itemów zmaleje. Wtedy topke będzie miał ten gracz co gra najwięcej i ma najwięcej szczęścia. Jest wielu graczy na tyle aktywnych, żeby móc rywalizować.

Co do tych gildii rzeczywiście trzeba to tak przemyśleć rzeby nie można było robić gildii 1 osobowych czy tam 2 gdzie wszyscy będą mieć dużo oddanych monet.

Co do tego, że pregus będzie w stanie mieć 2 bonusy wystarczy zrobić tak że gracz co ma bonus z solo konta nie może bmiec bonusów z gildii i problem rozwiązany
[/quote]

(2022-07-24, 23:25)Amazing napisał(a): Jestem na nie, według mnie wystarczy zwiększyć koszta craftingu przedmiotów (więcej itemów ale $ te same), zredukować drop kwiatów dzikusa/pot biola/trofek/krwi ze skrzyń, dzięki temu będzie trochę większy popyt przy zmniejszonej podaży co spowoduje wzrost wartości przedmiotów.
Oczywiście nie mam na myśli zmian takich że koszta wytworzenia wzrosną dwokrotnie ale np:
Kamień NK:
  1 kryształ
  20 lege       ==> 64
  1 jabłko słońca
  15 krwi       ==> 20
  5 piachów  ==> 8

Kryształ bao:
  1 kamień nk
  10s gliny        ==> 20s
  30 piachów    ==> 32
  8 zupek          ==> 16
  15 trofek        ==> 18

I podobnie z resztą przedmiotów.

A i co do gliny proponuje dodać przedmiot (crafting) stack gliny aby używać ja w craftingu zamiast zwykłej i nie latać z połową eq gliny...
Zgadzam się co do gliny pomysł bardzo fajny.
Zmiana cen i ilości przedmiotów to jednak kiepski pomysł. Jeśli podniesiemy ceny craftingow utrudnimy grę nowym graczom i małym poziomom, a to w niczym nie pomoże.


Moje rozwiązanie ma na celu zmuszenia silnych konta do pozbywania się zalegających przedmiotów, które tracą na wartości. Jednocześnie nie zwiększając trudności craftingu bądź zdobycia tych przedmiotów.

Załóżmy niech trofki będzie można nadal zdobyć łatwo. Teraz niski poziom użyje je do bao a wysoki zniszczy za monety u Charona przez co ilość itemu na serwerze nie zwiększy się znaczącą.
Dodatkowo wysokie poziomy często mają już zrobione bao i rzadko je zmieniają mają dobre miecze i nie robią nk nie tworzą pierścieni itd

(2022-07-24, 22:24)NiFeQ napisał(a): problem w tym ze low lvle nie maja jak zarabiac kaski bo rybak to gó**o a nawet jak beda caly dzien na serwie i skopia 120-150 rud to maja z tego z 50kk wiec beczunia2115 nowa eda jest potrzebna!

Co do nowych graczy uważam, że aktualnie mają lepiej niż rok czy daw lata temu. Ceny eq i podstawowych bonów są dużo mniejsze a ceny oceanek czy ród wcale nie zmalały tak drastycznie. Wiadomo, ciężko jest mając mały poziom dużo zarobić. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest expic. W sumie to jest główny cel RPG, lvlowanie postaci, a nie jakieś tam moczenie kija cały dzień łowiąc rybki czy siedzenie na szychcie w kopalni te tryby gry powinniśmy traktować jako dodatki. Alternatywy, które mają urozmaicić nam grę, a nie ja całkowicie zastąpić. To nie jest serwer rybacki i górniczy.

Zdobywając kolejne poziomy jesteśmy w stanie wejść na nowe lokacje gdzie już lepiej się zarabia. Nie trzeba mieć nie wiadomo jakiego eq żeby expic na ognistej czy Hadesie (dużo pomógł dla niskich lvli rework akcesoriów)

Jak gracz jest sprytny to na pewno sobie z zarobkami poradzi.

Jako bieżący przykład mogę podać: pewien gracz co ciągle zarabia na biletach na hades i patrząc po cenach biletów wydaje mi się że zarabia całkiem nieźle.
Odpowiedz

#6
Heart 
jajestem za pomyslem nwoej edy na solo kontach i wtedy nie bedzie inflacji bo kazdy bedzie itemy kupowal bo solo konto a nie laczone konta wiec wiecej itemow bedzievvv warte prosta sprawa elo
[Obrazek: Screenshot_75.png]
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • TheLoloS
Odpowiedz

#7
(2022-07-26, 15:41)Coolo napisał(a): jajestem za pomyslem nwoej edy na solo kontach i wtedy nie bedzie inflacji bo kazdy bedzie itemy kupowal bo solo konto a nie laczone konta wiec wiecej itemow bedzievvv warte prosta sprawa elo
z***j sie
Juksa napisał 2022-08-02, 05:00:
Spam + nieodpowiednia treść
[Obrazek: 25beq98]
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Coolo
Odpowiedz

#8
(2022-07-24, 23:25)Amazing napisał(a): Jestem na nie, według mnie wystarczy zwiększyć koszta craftingu przedmiotów (więcej itemów ale $ te same), zredukować drop kwiatów dzikusa/pot biola/trofek/krwi ze skrzyń, dzięki temu będzie trochę większy popyt przy zmniejszonej podaży co spowoduje wzrost wartości przedmiotów.
Oczywiście nie mam na myśli zmian takich że koszta wytworzenia wzrosną dwokrotnie ale np:
Kamień NK:
  1 kryształ
  20 lege       ==> 64
  1 jabłko słońca
  15 krwi       ==> 20
  5 piachów  ==> 8

Kryształ bao:
  1 kamień nk
  10s gliny        ==> 20s
  30 piachów    ==> 32
  8 zupek          ==> 16
  15 trofek        ==> 18

I podobnie z resztą przedmiotów.

A i co do gliny proponuje dodać przedmiot (crafting) stack gliny aby używać ja w craftingu zamiast zwykłej i nie latać z połową eq gliny...
 Stary w mc masz 36 slotow w eq, jak ktoś miałby zcraftowac bao skoro itemy zajmuja 39 slotow aaaaa, no chyba ze bylby npc gdzie mozna 20stackow gliny wymienic na pojedyncze gliny tylko z opisem x64



Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości