Witaj!
Rejestracja

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
RPGv1 i v2

#1
Hej!

Chciałbym was o czymś poinformować – trwają prace nad serwerem RPGv2. Jako gracz i właściciel postanowiłem spróbować stworzyć projekt od podstaw, korzystając z mojego doświadczenia i stażu przy serwerach RPG.

Na początku chciałbym omówić kwestię serwera RPGv1. Otrzyma on aktualizację do nowego maksymalnego poziomu i będzie dalej aktualizowany (!), jednak w mniejszym stopniu niż dotychczas. Może to być dla niektórych źródłem śmiechu i pytań – jakie aktualizacje pan (xD) właściciel przygotował ostatnimi czasy? Muszę przyznać, że nie były one zbyt duże. Dlaczego? Po zakupie serwera, jeśli chodzi o kwestie czysto techniczne, był on w złym stanie. Przechowywanie danych było zrobione w sposób nieprzemyślany i trudny do odczytania. Na początku, jeśli mnie pamięć nie myli, w bazie danych przechowywanych było około 8 milionów rekordów. Udało mi się zredukować tę liczbę do około 1 miliona + magazyny. Cały kod został mocno uproszczony i zoptymalizowany, jednak nadal jest napisany na skryptach do pluginu Skript, który sam w sobie ma ograniczenia w mechanikach i pozostawia sobie wiele do życzenia jeśli chodzi o wydajność.
Prościej mówiąc – serwer jest w złym stanie technicznym i pochłania ogromne ilości zasobów, a zmiana tego oznacza przepisanie i przeniesienie tych rzeczy, co jest możliwe, ale ja tej pracy się nie podejmę. Jest to masa roboty, dodając jeszcze kilka rzeczy – gospodarka, łączenie kont, dziury w regulaminie… (To są moje wymówki)

Serwer RPGv1 ma swoje problemy i ich rozwiązanie nie będzie korzystne nawet dla większości. Oczywiście, jest w tym sporo mojej winy – zbyt pochopne wprowadzanie wielkich systemów bez odpowiednich kalkulacji, błędy związane z kopiowaniem, czyli brak konsekwentnego testowania (oczywiście wszystko było testowane, jednak złożoność serwera oraz sam sposób pisania kodu mocno utrudniał ten proces). Dodatkowo wcześniej wspomniany regulamin i brak reakcji na czas, jeśli chodzi o problemy z połączonymi kontami. To ostatnie poszło już zdecydowanie za daleko, jednak ten proces nie był wcześniej tak popularny jak dziś, było to coś nowego i trudno było od razu zauważyć problem.

Tworzenie nowości na serwerze RPGv1 wiąże się z problemami – albo czegoś nie da się zrobić, albo trzeba martwić się, czy serwer to udźwignie, czy jego stabilność nie ucierpi. Mieszanie skryptów i pluginów nie jest dobre, szczególnie że nie wiadomo do końca jak skrypty działają w tak dużych ilościach.
Ciekawostka: wszystko musi zostać uruchomione w odpowiedniej kolejności aby działało.

Jestem jednak zadowolony z kilku systemów, które udało mi się wprowadzić – Kopalnia, Rybak, Zbieractwo (także dzięki pomocy grupy kreatywnej!), a nawet jestem zadowolony z PVP, gdzie moim celem było, aby lepszy ekwipunek wygrał pojedynek.
Udawało się to realizować zgodnie z pomysłem który miałem. Myślę też, że były to udane pomysły, skoro były one kopiowane na inne serwery.
Muszę jednak docenić pracę i innowacyjne pomysły Marsonixa, który zrewolucjonizował tryb gry RPG w Minecrafcie. Uwielbiam wspominać czasy mojej przygody na serwerze RPGv1 jako gracza, było to wiele dobrze spędzonych godzin.

Korzystanie z utartych schematów, takich jak elementy Metina i autorskie dodatki, jest wygodne i przyjazne dla aktualnej społeczności graczy RPG. Jednak chciałbym, aby RPGv2 był trochę inny od pozostałych serwerów RPG. Mam na myśli odejście od schematu 10 poziomowych expowisk, prota, sharpa (ogólnie minecraftowych enchantów, w tym cierni, z którymi już teraz wiem, że będzie problem, a bez małego progresowania z AFK się także nie obejdzie, dlatego będzie specjalnie dla tego przygotowany nowy system), prostoliniowego Questera. Nie jestem do końca przekonany, czy są to dobre pomysły i czy znajdą się potencjalni gracze, którzy chcieliby się na to zdecydować. Dlatego chętnie poznam wasze opinie na temat tego, jak mogłoby to wyglądać, ponieważ jestem na wczesnym etapie projektowania expowisk.

Jeśli chodzi o pisanie serwera od początku, to mam od razu możliwość wyboru wersji gry. Jeśli chodzi o 1.8.8, to jest to na pewno najbardziej stabilna wersja pod serwer, chociaż 1.12 nie odstaje (!). Minecraft jednak poszedł do przodu, a ostatnie możliwości przez te lata z 1.8.8 przez różne serwery zostały wyciśnięte do granic możliwości. Dlatego chciałbym zapytać: czy nie lepiej byłoby zacząć od wersji 1.12, oferującej nowe możliwości, bloczki, tarcze, nowe interakcje?
Warto przemyśleć, na pewno byłoby ciekawiej.

Wracając jeszcze do spraw technicznych, w nowym projekcie (RPGv2) chciałbym postawić na optymalizację, najszybszą bazę danych i magazynowanie danych, co pozwoli mi wprowadzać aktualizacje najpierw na osobny serwer testowy, a następnie na główny (aby sprawy nie wyglądały jak na RPGv1). Najlepszymi testerami są gracze, więc sami na osobnym serwerze będziecie mogli testować nowe rzeczy czy zmiany.

Jeszcze krótko o administracji:  jestem świadomy jak ważną rolę odgrywa z perspektywy gracza. Dlatego będę dokładał wszelkich starań, aby była ona profesjonalna, uczciwa i odpowiedzialna. Z tej przyczyny, proces rekrutacyjny trochę się utrudni, ale chciałbym poświęcić więcej uwagi na rekrutowanie odpowiednich osób.
Dodatkowo regulamin, który będzie prawdopodobnie zmieniany, głównie chodzi mi o sprawy związane z łączeniem kont, gdzie nie będzie to już tolerowane, tak samo jak oddawanie majątku, kont itp. Każdy będzie grał dla siebie.

Chciałbym jeszcze wspomnieć o banliście, podjąłem decyzję o odblokowaniu wszystkich graczy z wyjątkiem blacklisty. Dodatkowo aby dostosować serwer do aktualnych potrzeb, zwiększę dodatkowy exp do 300% na nieokreślony czas oraz ułatwię crafting kluczowych przedmiotów. Przygotowuję także znaczące zmiany w regulaminie serwera, które zamierzam wprowadzić już w tę sobotę. Szczegóły tych zmian pojawią się na discordzie prawdopodobnie w piątek.

Na koniec pragnę podziękować wszystkim graczom, którzy zechcieli przeczytać tę wiadomość do końca. Mam nadzieję, że zechcecie chociaż ocenić projekt jakim będzie RPGv2. Beta-testy są przewidziane na czerwiec, ale chcę to przygotować na spokojnie. Zapraszam do aktywnej i kulturalnej dyskusji na discordzie, to ważne dla mnie aby poznać wasz feedback!
Na koniec pragnę serdecznie podziękować wszystkim graczom za poświęcenie czasu na przeczytanie tej wiadomości. Jestem pełen nadziei, że projekt RPGv2 spotka się z waszym uznaniem. Beta-testy planowane są na czerwiec! Zachęcam was do aktywnego i kulturalnego udziału w dyskusji na discordzie, wasz feedback jest dla mnie bardzo ważny.

Pozdrawiam!
[-] 13 użytkowników lubi ten post.
  • FreeKillS, Juksa, Madagaskar, milosz111111, n0rbiX, patryk2005, Pope1337, Remik68, SaHmeT69, UczenFantastic38, Wilkblow, WPST, zeus225
Odpowiedz

#2
Dobre szybkie podsumowanie porażek jak i sukcesów ówczesnego iq.

Ciężko będzie ci chyba zrobić serwer bez enchantów i to odpowiednio zbalansować.

Gracze raczej się przyzwyczaili do 1.8.8. Zmienianie wersji na inną może skończyć się klapą bo nie wiadomo jak na to gracze zareagują lecz zawsze to może być nowy krok by popchnąć comunity do przodu(samo zmienianie schematu może być ryzykownym pomysłem). W dodatku zmiana wersji na 1.12 nie będzie się wiązała z twoją dłuższą pracą nad serwerem? Ta wersja pozwala na naprawdę dużo i by wykorzystać potencjał 1.12 trochę czasu trzeba poświecić. Może nawet jakiś customowe txt lub moby?

Pozdro
Gra zawieszona


Odpowiedz

#3
(2023-01-15, 03:20)UczenFantastic38 napisał(a): Dobre szybkie podsumowanie porażek jak i sukcesów ówczesnego iq.

Ciężko będzie ci chyba zrobić serwer bez enchantów i to odpowiednio zbalansować.

Gracze raczej się przyzwyczaili do 1.8.8. Zmienianie wersji na inną może skończyć się klapą bo nie wiadomo jak na to gracze zareagują lecz zawsze to może być nowy krok by popchnąć comunity do przodu(samo zmienianie schematu może być ryzykownym pomysłem). W dodatku zmiana wersji na 1.12 nie będzie się wiązała z twoją dłuższą pracą nad serwerem? Ta wersja pozwala na naprawdę dużo i by wykorzystać potencjał 1.12 trochę czasu trzeba poświecić. Może nawet jakiś customowe txt lub moby?

Pozdro

Właśnie eq bez enchantów da mi pełną kontrolę nad statystykami a nie muszę bazować na tym co jest na wiki minecrafta i jak działa efekt resistance.

Na razie serwer jest przygotowywany na 1.8.8 z infrastrukturą pozwalającą na zmianę wersji.

Pozdrawiam!
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • UczenFantastic38
Odpowiedz

#4
Witam, pomysł jest bardzo dobry, ładnie rozpisany. Nowa wersja wprowadzi wiele możliwosci oraz rozbuduje twoją kreatywność jeżeli chodzi o jakieś nowe akcesria, wygląd expowisk i tym podobne, jednak gracze grający baaardzo długi okres na 1.8 nie chętnie zmienią wersje na 1.12. Osobiście jestem za rozwojem i parciem do przodu. Trzymam kciuki za twoj projekt.
Per Pan Meister
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości